• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4

Erasmus+ KA2 2019_2021 "IDEA": European herItage 3D gamEs for teaching mAths

                                    

Τις σχολικές χρονιές 2019 – 2022, το Δημοτικό Σχολείο Αποστόλου Βαρνάβα συμμετέχει στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ KA2 (Βασική Δράση 2), το οποίο αφορά Συμπράξεις Συνεργασίας, μεταξύ διάφορων οργανισμών και σχολείων.  Κύριος στόχος αυτών των σχεδίων συνεργασίας είναι η απόκτηση εμπειριών σε ό,τι αφορά τη διεθνή – διακρατική συνεργασία, την ενίσχυση της ποιότητας των εργασιών, των δραστηριοτήτων και των πρακτικών των συμμετεχόντων οργανισμών, την ανταλλαγή πρακτικών, μεθόδων, ιδεών και εμπειριών σε ευρωπαϊκό επίπεδο, την ανάπτυξη και μεταφορά καινοτομίας, την εφαρμογή κοινών δράσεων – πρωτοβουλιών και την παραγωγή ποιοτικών αποτελεσμάτων.

Το πρόγραμμα με τον  τίτλο «IDEA - European herItage 3D gamEs for teaching mAths» έχει διάρκεια τρία χρόνια. Συμμετέχουν τέσσερα σχολεία και έξι οργανισμοί από τέσσερις χώρες, την Ελλάδα, την Ιρλανδία, την Ισπανία και την Κύπρο. Πιο συγκεκριμένα, από την Ελλάδα συμμετέχουν το ΠΔΕ Πελοποννήσου (Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Πελοποννήσου), το Ι.Τ.Υ.Ε. Διόφαντος (Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων Διόφαντος), το Πειραματικό 10ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας και το Omega Technology. Από την Ιρλανδία, το National University of Ireland (NUI), Galway  και το Donaghpatrick National School στο Galway. Από την Ισπανία, το Las Chapas School, Marbella στη Málaga και το The Spanish Confederation of Education and Training Centers (CECE). Από την Κύπρο, το Δημοτικό Σχολείο Αποστόλου Βαρνάβα και το M.M.C Management Center Ltd. 

Το πρόγραμμα IDEA αφορά στην κατασκευή μιας καινοτόμου πλατφόρμας 3D παιχνιδιού στα μαθηματικά, η οποία απευθύνεται σε παιδιά τα οποία φοιτούν στην Α΄ – Γ΄  τάξη του δημοτικού. Μέσα από ένα ελκυστικό τρισδιάστατο περιβάλλον, το οποίο δημιουργήθηκε για τέσσερα ιστορικά μνημεία των συμμετεχόντων ευρωπαϊκών χωρών, τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να ταξιδέψουν στον χρόνο και να ζήσουν εμπειρίες από την ιστορική περίοδο στην οποία ανήκουν τα μνημεία. Για να το πετύχουν πρέπει να λύσουν μαθηματικά προβλήματα ή μαθηματικούς γρίφους, χρησιμοποιώντας τις μαθηματικές τους γνώσεις.

Σκοπός του προγράμματος είναι  η ανάπτυξη  θετικής στάσης των παιδιών στα Μαθηματικά και η ενίσχυση της αυτοπεποίθησης και της αυτοαποτελεσματικότητας τους στα Μαθηματικά. Παράλληλα στοχεύει στην ανάπτυξη κοινωνικών και διαπολιτισμικών ικανοτήτων των παιδιών καθώς  και στην ανάπτυξη επαγγελματικών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών σχετικά με την ένταξη της τεχνολογίας στη διδασκαλία των μαθηματικών.

 Η περιήγηση μέσω του ηλεκτρονικού παιχνιδιού γίνεται σε τέσσερα ιστορικά ευρωπαϊκά μνημεία των συμμετεχόντων χωρών, μέσα από τέσσερα στάδια, τα οποία αναφέρονται το καθένα στο κάθε μνημείο. Πρώτα, στην αρχαία πόλη της Νεστάνης του νομού Αρκαδίας της Ελλάδας, μετά, στο μοναστήρι του Αγίου Κέβιν στο Glendalough της Ιρλανδίας, ακολούθως, στο ιστορικό κέντρο της Μαρμπέγια, της Ισπανίας και τελευταία στο Νεολιθικό Οικισμό της Χοιροκοιτίας της Κύπρου.

Στην αρχή του παιχνιδιού, κάθε παίκτης επιλέγει τον ήρωα του και ξεκινά την περιήγησή του στο μνημείο και την ιστορική εποχή, ζώντας την εικονική πραγματικότητα. Καθώς περιηγείται καλείται να εκτελέσει διάφορες αποστολές βρίσκονταςμπαούλα μεθησαυρούς. Κάθε μπαούλο περιέχει τρία μαθηματικά προβλήματα ή γρίφους, τα οποία ο παίκτης καλείται να απαντήσει κι επιβραβεύεται κερδίζοντας βαθμούς κι έπαθλα. Παρέχεται, ακόμα, η δυνατότητα ανταλλαγής βαθμών για βοήθεια. Κατά αυτόν τον τρόπο, ο παίκτης προχωρά στο επόμενο στάδιο της διαδρομής μέχρι να ολοκληρώσει την περιήγησή του.

Το παιχνίδι είναι μεταφρασμένο σε τρεις γλώσσες (Αγγλικά, Ελληνικά, Ισπανικά) και μπορεί να εγκατασταθεί δωρεάν στις συσκευές μέσα από το GooglePlay:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.OmegaTechnology.IDEA

Κατά την εφαρμογή του προγράμματος, τα παιδιά αποκόμισαν αρκετά οφέλη. Αρχικά, τα παιδιά είχαν την δυνατότητα να αντιληφθούν τους ιστορικούς χώρους σε τρισδιάστατα μοντέλα, αναγνωρίζοντας οι ίδιοι ότι η ιστορία του τόπου τους αποτελεί και μέρος της ιστορίας της Ευρώπης. Χρησιμοποίησαν, ακόμη, διάφορες στρατηγικές και τεχνικές διαχείρισης της πληροφορίας για την εδραίωση της μάθησης από όλα τα περιβάλλοντα στα οποία συμμετείχαν. Επιπλέον, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να εξασκηθούν σε  δεξιότητες, όπως η ανάπτυξη πρωτοβουλίας, η επιμονή, η υπομονή και η συνεργασία και παρατηρήθηκε αύξηση στο χρόνο συγκέντρωσης της προσοχής των μαθητών. Σημαντικό είναι, επίσης, το  γεγονός ότι το παιχνίδι συνέβαλε  στην ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης των μαθητών σχετικά με τα μαθηματικά. Τέλος, τα Μαθηματικά και η Ιστορία είναι δύο μαθήματα που καταφέρνουν μέσα από το παιχνίδι να συνδεθούν  άρρηκτα μεταξύ τους και η μάθηση γίνεται εμπειρία στην οποία συμμετέχουν όλες οι αισθήσεις, μέσα από την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών.

Οικοσελίδα IDEA- Erasmus+

Επίσκεψη εταίρων στο σχολείο μας 23-24/5/2022